2013年12月8日 星期日

龍躍頭十年一度太平清醮

龍躍頭鄉每十年一屆太平清醮, 建醮目的為酬神、驅邪、祈福等。每次為期數日。於松嶺鄧公祠前的空地搭建戲棚神壇,五圍六村居民均一同參與。祭祀的場地一般以松嶺鄧公祠為中心, 神棚在祠堂外前庭,在天后宮中的天后像、 祠堂左龕內的諸位神靈的神牌及龍山去的觀音須「請」到棚內安放睇神功戲。現時好多香港平清醮儀式己成為做生意的商品, 仍能保持原始祭祀儀式的, 相信只有龍躍頭太平清醮, 因此機會難逢, 難得有同學攪, 當然想見識吓。


同學仔努力搵料……托塔咁早都要支持吓啦


6.19am 的地鐵原來咁熱鬧



8.00am 前到達南圍, 可惜改左時辰, 經已取水淨左壇.



今日不是太平清醮主菜, 只是開醮前的預備, 所以不太熱鬧, 咁啱撞到導師周樹佳, 佢話 9/12 20.00分燈禁壇打武好精彩, 最好明晚 19.00 入到黎, 要返工, 唔得啦。


  



8.30am 揚旛儀式開始
 


3組旛分別在3個地方揚起




戲柵


睇大戲要買飛, 今次主場係汪明荃及其他大佬官。


戲柵對正臨時神壇


大士爺
大士爺是陰間諸鬼的代表,俗稱「鬼王」。據說,在中元節普渡,大士爺主司分配供品予諸小鬼的職務,由於人們怕大士爺分配不公,而引發鬼魂之間的爭執,因此,還特別在大士爺頭頂上供上觀音菩薩神像,以司監督之責。
  


大士爺是焦面鬼王,它赤髮青面,口吐火熖,形軀特大,狀甚恐怖。普渡結束,大士爺召令眾鬼返回陰間,於是要舉行「火燒大士爺」的儀式。
 


10.00am 長老結集準備接神去臨時神壇睇大戲
 


接神洗手洗手




 

先接天后娘娘, 真係百無禁忌, 有一位長老話天后娘娘好小氣, 每次清醮一定要坐正戲柵睇大戲.




開壇接天后娘娘
 

哈哈都好多閒人吓




安座天后娘娘時要大鑼大鼓







攪左半個鐘, 天后娘娘終於可以坐定定喇.





跟住去龍山寺接觀音






開壇接觀音


因為龍山寺有專車去火車站, 所以我地係度閃 lu.

2 則留言:

  1. 十年一度都俾你撞到……真難後,十年後還有此機會嗎?!

    回覆刪除
    回覆
    1. O車...十年後你仲係好後生之 MA, 點會無機會.

      刪除